Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro.
Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană prin PROGRAMUL DE INCLUZIUNE ȘI DEMNITATE SOCIALĂ 2021-2027
Prioritate: P5. Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii
Obiectiv specific: ESO4.11_Lărgirea accesului egal și în timp util la servicii de calitate, sustenabile și la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistență medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate Îmbunătățirea accesibilității, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum și a eficacității și rezilienței sistemelor de sănătate și a serviciilor de îngrijire pe termen lung
Detalii proiect:
Beneficiar: FUNDAȚIA SERA ROMÂNIA
Parteneri: Fundația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale (FDSS) și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Buzău
Valoarea totală a proiectului: 9.919.783,98 lei
Valoarea cofinanțării Uniunii Europene (FEDR/FSE+FC/FTJ): 8.431.816,38 lei
Valoarea finanțare buget național: 1.473.597,56 lei
Valoare contribuție proprie: 14.370,04 lei
Durata: 36 luni
Data începerii proiectului: 01.03.2025
Data finalizării proiectului: 29.02.2028
Obiectivul general al proiectului constă în asigurarea de intervenții integrate prin furnizarea serviciilor de sprijin în vederea prevenirii riscului de separare a copilului de familia sa, pentru un număr de 255 copii care trăiesc în sărăcie aflați la risc de separare de familie și pentru sprijinirea reintegrării în familie a unui număr de 15 de copii din sistemul de protecție specială, astfel că, grupul țintă vizat este format din 270 de copii vulnerabili din județul Buzău (din care 27 copii de etnie romă).
Proiectul vizează implementarea unui model inovator de intervenție pentru prevenirea separării copilului de familia sa, precum și înființarea unui serviciu social care va sprijini reintegrarea/integrarea copiilor aflați în sistemul de protecție specială si care va contribui ulterior reintegrarii, la prevenirea separării copilului de familia sa. Modelul inovator propus va integra atât componenta de sprijin social (servicii de sprijin diverse), cât și componenta de ajutor material, pentru minim 255 de copii din județul Buzău, care sunt într-o situație de vulnerabilitate și prezintă risc de separare de familie, respectiv 15 copii aflați în sistemul de protecție specială care vor fi reintegrați în familie. Totodată, proiectul urmărește și organizarea de evenimente de informare și conștientizare privind importanța serviciilor și acțiunilor de prevenire a separării copilului de familie, a egalității de șanse, de gen, incluziune și nediscriminare, precum și prevenirea consumului de alcool și droguri.
Proiectul contribuie la sprijinirea obiectivelor prevăzute de Strategia națională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului 2023-2027 “Copii protejați, România sigură” în sensul în care cei 270 de copii incluși în cadrul proiectului vor beneficia de activități de asistență socială, de ajutoare materiale, precum și de servicii de sprijin, acțiuni menite să contribuie la reducerea numărului de copii afectați de sărăcie și excluziune socială din județul Buzău. Astfel, măsurile propuse în cadrul proiectului urmăresc creșterea calității vieții copiilor vulnerabili și asigurarea accesului acestora la servicii de sprijin.
Obiective specifice
OS 1. Dezvoltarea și implementarea de acțiuni pentru identificarea, evaluarea și monitorizarea unui număr de 270 copii aflați în situație de risc, respectiv copii aflați in sistemul de protecție specială și care pot fi reintegrați în familie, la nivelul județului Buzău.
OS 2. Furnizarea serviciilor de sprijin pentru prevenirea separării copilului de familia sa pentru un număr de minim 255 copii care trăiesc în sărăcie aflați la risc de separare de familie, prin intermediul modelului inovator de intervenție propus de solicitant, în conformitate cu metodologia proprie.
OS 3. Furnizarea serviciilor de sprijin pentru sprijinirea reintegrării în familie a unui număr de minim 15 copii aflați în sistemul de protecție specială, prin intermediul unui centru de zi - 8891CZ-C-IV Centre de zi pentru pregătirea integrării sau reintegrării copilului în familie și ulterior pentru prevenirea separării acestora de familie, respectiv prevenirea reîntoarcerii în sistemul de protecție specială;
OS 4. Acțiuni inovative pentru creșterea calității vieții copiilor expuși riscului de separare de familie și familiilor care se ocupă de creșterea și îngrijirea acestora și pentru sprijinirea reintegrării copiilor în familie, prin: acordarea de sprijin material – subvenții în vederea eliminării factorilor economici care ar putea să afecteze menținerea în familie a copiilor, pentru un număr de 270 de copii;
OS 5. Acțiuni de informare și conștientizare pentru prevenirea separării copilului de familia sa, promovarea egalității de șanse, incluziunii și nediscriminare, precum și pentru prevenirea consumului de alcool și droguri prin: 12 seminarii / ateliere de lucru, 6 evenimente de tip masă rotundă, o campanie derulată la nivel județean prin intermediul a minim 12 sesiuni de informare.
ACTIVITĂȚI:
A0. Realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării nevoii la nivelul județului Buzău
A0.1 Realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării nevoii la nivelul județului Buzău
A1. Identificarea și evaluarea copiilor aflați în situație de risc de separare de familie, respectiv copiilor care pot fi reintegrați în familie la nivelul jud. Buzău
A1.1. Identificarea, selectarea și recrutarea grupului tintă
A1.2. Evaluarea și monitorizarea copiilor aflați în situație de risc de separare de familie, respectiv a
copiilor care pot fi reintegrați în familie
A2. Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor în vederea prevenirii riscului de separare de familie
A2.1. Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor în vederea prevenirii riscului de separare de familie
A3. Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor în vederea reintegrării în familie
A3.1. Furnizarea serviciilor de sprijin destinate copiilor în vederea reintegrării în familie
A4. Implementarea de măsuri de acompaniere a familiei în vederea creșterii și îngrijirii propriilor copii pentru prevenirea separării copilului de familia sa, respectiv reintegrării copilului în familie
A4.1. Implementarea de măsuri de acompaniere a familiei în vederea creșterii și îngrijirii propriilor copii pentru prevenirea separării copilului de familia sa, respectiv reintegrării copilului în familie"
A5. Organizarea de campanii/acțiuni de informare și conștientizare privind prevenirea separării copilului de familia sa, promovarea egalității de șanse, nediscriminării, prevenirea consumului de alcool și droguri.
A5.1 Organizarea de campanii/acțiuni de informare și conștientizare privind prevenirea separării copilului de familia sa, promovarea egalității de șanse, nediscriminării, prevenirea consumului de alcool și droguri
A6. Activități de management
A6.1. Organizarea tehnică și operațională
A7. Activități transversale, informare și publicitate
A7.1. Cheltuieli indirecte
REZULTATE:
R1. 1 analiză de nevoi la nivelul județului Buzău, 170 chestionare aplicate
R2. Minim 270 de copii (din care 27 de etnie romă) aflați în situație de risc, identificați, evaluați și monitorizați, repartizați astfel: 255 de copii care trăiesc în sărăcie la risc de separare de familie și 15 copii din sistemul de protecție specială, minim 270 dosare de grup țintă întocmite; 34 rapoarte de monitorizare a grupului țintă, care vor cuprinde informații referitoare la implicarea lor în activitățile proiectului
R3. 36 minute de ședinte operative lunare ale activității A1.1., rezultat comun cu celelalte subactiv.;
R4. set de instrumente pentru implementarea A 1.2.
R5. minim 255 de copii (dintre care 27 copii de etnie romă) care trăiesc în sărăcie la risc de separare de familie și 15 copii din sistemul de protecție specială, identificați și recrutați; minim 270 de evaluări sociale realizate; minim 255 de planuri de servicii realizate; minim 15 planuri individualizate de protective (PIP) revizuite, cu includerea măsurilor de sprijin pentru facilitarea reintegrării copilului în familie; minim 270 rapoarte de monitorizare a planurilor de servicii, respectiv a PIP, minim 270 rapoarte de evaluare a intervenției;
R6. 34 minute de ședinte operative lunare ale activității A1.2. – rezultat comun cu celelalte subactiv.;
R7. 255 copii expuși riscului de separare de familie, beneficiari ai măsurilor de sprijin;
R8. 1 model inovator de intervenție implementat
R9. minim 190 copii care beneficiază de măsuri de sprijin pentru o perioadă de minim 18 luni, minim 237 de copii a căror situație s-a ameliorat la ieșirea din operațiune, rezultat comun cu A 3.1.
R10. 34 rapoarte de monitorizare a activității A2, 34 minute de ședințe operative lunare ale activității A2 - rezultat comun cu celelalte subactiv.;
R11. 15 copii din sistemul de protecție specială, reintegrați în familie
R12. 1 serviciu social înființat, dezvoltat și licențiat la finalizarea proiectului
R13. minim 190 copii care beneficiază de măsuri de sprijin pentru o perioada de minim 18 luni, rezultat comun cu A2.1, minim 237 de copii a căror situație s-a ameliorat la ieșirea din operațiune, rezultat comun cu A 2.1.
R14. 34 rapoarte de monitorizare a activității A3, 34 minute de ședinte operative lunare ale activității A3 - rezultat comun cu celelalte subactiv.;
R15. 270 dosare de acordare subvenții; minim 270 raportare de monitorizare acordare subvenții; minim 270 planuri de acordare a subvențiilor;
R16. 36 Minute de sedinte operative lunare ale activității A4.1 – rezultat comun cu celelalte subactivități
R17. 12 seminarii/ateliere de lucru cu un total de 180 participanți; 6 evenimente de tip masă rotundă cu un total de 60 participanți; o campanie de informare și conștientizare, derulată prin intermediul a minim 12 sesiuni de informare, cu un total de 360 participanți;
R18. materiale de informare editate și distribuite: 360 pliante pentru campania door-to-door; 60 seturi materiale pentru mesele rotunde; 180 seturi materiale pentru atelierele de lucru /seminarii;
R19. 34 Minute de sedinte operative lunare ale activității A5 - rezultat comun cu celelalte subactiv.;
R20. 1 proiect implementat cu succes, cu toate activitățile finalizate, o echipă de management functională; 36 Minute de sedinte operative lunare ale activității A6.1 – rezultat comun cu
celelalte subactivități; documente proiect aprobate, cel putin 12 cereri de rambursare și 12 rapoarte tehnice;
R21. 1 anunț/ comunicat de presă lansare proiect; 1 afiș expus la sediul social și la sediul de implementare proiect (solicitant și partener P1); web site, facebook cu informații despre proiect
(solicitant și partener P1); documente și materiale de comunicare proiect conforme; 1 anunț/ comunicat de presă închidere de proiect; suport administrativ (contabil, responsabil
resurse umane, după caz etc) necesar pentru realizarea cu succes a activităților proiectului; Cheltuieli indirecte ca rată forfetară de 15% din costurile directe cu personalul conform art.54 lit (b) din Regulamentului (UE) nr. 2021/1060 monitorizate.
Fundația SERA ROMÂNIA este o organizație neguvernamentală, înregistrată în martie 1996. SERA ROMÂNIA a intervenit în toate județele țării (41 de județe și 6 sectoare ale Bucureștiului), contribuind în mod esențial la închiderea instituțiilor de tip vechi, care adăposteau în condiții mizere sute de copii, și la dezvoltarea de servicii sociale alternative, în care celor mici li s-a dat pentru prima oară şansa de a trăi decent. Prin intermediul programelor sale, SERA a reușit să schimbe în bine viața a peste 200.000 de copii.
Pentru mai multe informații ne puteți contacta la nr. de telefon +4021 231 54 16, Fax. +4021 231 54 17 sau pe adresa de email:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
;
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
// www.sera.ro
Manager proiect: Bogdan Pavel